عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : جمعه 9 خرداد 1393
بازدید : 2364
نویسنده : یه بنده خدا




موضوع 'وکیل وکیلان' ویژگی‌ها و ضرورت وجود امام عصر(ع)، مشخصات عصر ظهور و برکات وجود حضرت است که با مروری تاریخی از زمان ازدواج امام عسکری(ع) به تبیین اوضاع سیاسی اجتماعی آن دوره می پردازد.



موضوع اصلی کتاب "وکیل وکیلان" معرفی حضرت ولی عصر(عج)، ویژگی‌ها و ضرورت وجود ایشان، مشخصات عصر ظهور، آثار و برکات وجود منجی موعود است که با مروری تاریخی از زمان ازدواج امام حسن عسکری(ع) و مادر دوازدهمین پیشوای شیعیان به تبیین اوضاع سیاسی و اجتماعی حکومت‌های آن دوره و وظایف منتظران حقیقی رسیده است.
این اثر در 17 فصل مباحثی مانند وظایف منتظران یا تکالیف عباد در عصر غیبت، نقش ایرانیان در دوران ظهور، جمکران کعبه اهل ولایت، نگاهی کوتاه به عملکرد انجمنی به نام حجتیه، احساس فطری نجات‌بخشی و موعودباوری در ادیان و مکاتب و پرداخت صدقه به قصد نیابت و سلامتی امام زمان(عج) را بررسی می‌کند.
نویسنده کتاب "وکیل وکیلان؛ گوهر دوازدهم" معتقد است: با اعتقاد به این که وکیل حقیقی پرونده کربلا دوازدهمین امام است، کوشیدم این مدعا را با استناد به منابع تاریخی دین اسلام به اثبات برسانم.
تهرانی، نقطه قوت اثرش را فصل پانزدهم کتاب با موضوع «دفاع وکیل وکیلان از پرونده واقعه کربلا» می داند و می گوید: این بخش از رخداد تاریخی سخن می‌گوید که مطالعه آن تاثیر به‌سزایی در روحیه و زندگی مخاطبان خواهد گذاشت.
وی معتقد است واقعه کربلا حادثه‌ای است که پس از هزار و 400 سال به دلیل مظلومیت شهدای آن همچنان در همه آفاق منتظران مهدی موعود را به سوگ می‌نشاند و همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم ضجه‌زنان در غم سالار شهیدان با ماتم می‌نشینند و چنان عزاداری می‌کنند که گویی این واقعه تازه به وقوع پیوسته است، واقعه‌ای که هیچکس نمی‌تواند آن را تقریر کند.
در بخشی از کتاب آمده است:
"مؤمنین پیرو آقا امام زمان(عج) هیچ وقت اختیار خود را به دست شیادان روزگار نخواهند داد، تا آنها ریسمانی به گردنشان انداخته تا بهر سو که خواهند بکشانند، نعوذبالله من فتنه الضالمین و ضلالة الضالّین.
اخوان مؤمنین بدانند که آخرالزمان و امتحان الهی در حق عباد، بقسمی خواهد شد که از هر صد نفر یک نفر مؤمن از میان آنها بیرون نخواهد آمد، و حضرت علی(ع) خبر داده که آن نور الهی ظاهر نخواهد شد، حتی "یَتَغر بل الناس" یعنی تا خلق غربال کرده شوند، و امتحان کرده شوند، به صورتی که حفظ ایمان در آخرالزمان مشکل‌تر خواهد بود از نگاهداشت آتش در کف دست و ... ."
شایان ذکر است، "وکیل وکیلان؛ گوهر دوازدهم"‌ نوشته اکبر شفقی تهرانی در 288 صفحه رقعی جلد شومیز هفت هزار تومان و جلد سلفون 9 هزار تومان ازسوی انتشارات بوستان روانه بازار نشر شد.

شبستان 




:: موضوعات مرتبط: مهدویت , معارف , ,
:: برچسب‌ها: ظهور , عصر , انتظار , آثار و برکات وجود امام عصر(ع) , , در " , وکیل وکیلان , " , مستند , دانلود مستند , تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه , تغییرات جمعیتی , و , نقش , آن در , تحولات , مختلف جامعه , واقعیت , امام مهدی , موعود , وحی , فیلم , دانلود فیلم , مقاله , امام خامنه ای , مقالات , دانلود رایگان , , مهدویت , مداحی , انتظار فرج واقعی کدام است؟ , سخنرانی ها , معارف , معرف , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com