برنامه سری آمریکا برای تجزیه عراق به سه کشور + نقشه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 4622
نویسنده : یه بنده خدا

 

گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم مایکل چاسودوفسکی به نقشه‌های آمریکا برای تجزیه خاورمیانه پرداخته استدکتر مایکل چاسودوفسکی استاد اقتصاد دانشگاه اوتاوا و از تحلیلگران بنام مسائل سیاسی و بین المللی، در تحلیلی در سایت گلوبال ریسرچ درباره اهداف آمریکا از حمایت غیرمستقیم از تروریست ها در عراق نوشته است: آمریکا در عراق اهداف بلندمدت‌تر از تضعیف یا سرنگونی دولت نوری المالکی، در سر دارد و آن تجزیه این کشور به سه حکومت مستقل است.

 


چاسودوفسکی معتقد است بر خلاف آن چه که رسانه های غربی تلاش دارند وضعیت عراق را جنگ داخلی یا فرقه ای میان اهل سنت و اهل تشیع جلوه دهند، این آمریکا است که در پشت صحنه طراحی وضعیت ناآرام عراق است.

 

وی با اشاره به سابقه مزدوری القاعده و گروه های وابسته به آن برای آمریکا و ناتو از زمان اشغال افغانستان توسط شوروی تا جنگ سوریه در سال‌های اخیر، می نویسد: گروه‌های تروریستی همچون القاعده و النصره و ...، عملا پیاده نظام غربی‌ها هستند.

چاسودوفسکی در ادامه نوشته است: تشکیل یک گروه تروریستی که عراق و سوریه را پوشش دهد بخشی از برنامه امنیتی آمریکا بوده است که طبق آن، عراق و سوریه به سه حکومت مستقل تبدیل شود: یک خلیفه اسلامی اهل سنت؛ یک جمهوری شیعه عربی؛ و یک جمهوری کردنشین.


 

چاسودوفسکی نوشته است: از آنجا که شاکله ناوگان هوایی جنگی عراق عمدتا از هواپیماهای آمریکایی تشکیل شده؛ آمریکایی ها احاطه کافی به قدرت هوایی دولت عراق دارند و بر همین اساس به طور مخفیانه به گروه داعش برای مقابله با حملات هوایی دولت عراق، کمک اطلاعاتی می کند. به عبارت دیگر، آمریکا در حال مهندسی یک جنگ داخلی در عراق است به طوری که هر دو طرف را به طور غیرمستقیم، مدیریت می‌کند.

آمریکا به دنبال تجهیز هر دو طرف منازعه به تسلیحات پیشرفته جنگی است تا با یکدیگر بجنگند و جنگ داخلی مدنظر واشنگتن را برآورده سازند.

آمریکا در استخدام نیرو، آموزش و تامین مالی گروه های تروریستی داعش، نقش مهمی دارد و حتی نیروهای ویژه غربی، در رده های بالای داعش، حضور دارند.

به نوشته دیلی میل چاپ لندن، کمک های مالی و تجهیزاتی آمریکا و ناتو از طریق قطر و عربستان به گروه داعش می رسد.

هدف آمریکا از این جنگ داخلی، تخریب زیرساخت ها و اقتصاد عراق است تا بتواند به هدف اصلی خود که همان تجزیه این کشور است، برسد.

آمریکا تلاش دارد تا افکار عمومی عراق را به این سمت ببرد که منازعات کنونی در کشور را جنگ شیعه و سنی بدانند و اینگونه فکر کنند که به جای اشغالگران آمریکایی، گروه های قدرت طلب داخلی که خونریزترند، بر سر کار آمده اند. بدین ترتیب، آمریکایی های اشغالگر بتوانند نقش فرشته نجات کشور عراق را بازی کنند.

 

این راهبرد آمریکایی ها سابقه تاریخی هم دارد. آمریکا در قالب جنگ با تروریسم، از یک سو گروه های تروریستی همچون القاعده را ایجاد کرده و از سوی دیگر به طور ظاهری به نجات کشورهایی می آید که هدف حملات تروریستی القاعده قرار گرفته اند. تمامی این راهبرد، برای توجیه دخالت آمریکا در کشورهای مدنظر است.

 

آمریکا از گروه داعش به عنوان ابزاری برای اجرای پروژه تشکیل یک کشور اسلامی سنی استفاده می کند.
با تداوم حمایت های پشت پرده از داعش و مخالفت های ظاهری با آن، آمریکا به دیگر اهداف خود که تضعیف عراق و جنبش مقاومت آن است، نیز می‌رسدتشکیل یک خلافت اسلامی، به طور پنهانی از سوی سازمان جاسوسی آمریکا سیا و سازمان های امنیتی عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی حمایت می شود.




:: موضوعات مرتبط: دیگر , ,
:: برچسب‌ها: برنامه سری آمریکا برای تجزیه عراق به سه کشور + نقشه , برنامه سری آمریکا , برای تجزیه عراق , به سه کشور , , نقشه , گلوبال ریسرچ , , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com