معبودی به نام شیطان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : پنج شنبه 5 تير 1393
بازدید : 5438
نویسنده : یه بنده خدا

 

وسوسه  های شیطان و پیروی از او ماجرایی است که از زمان آفرینش حضرت آدم (ع) تا به امروز، انسان ها با آن دسته و پنجه نرم کرده اند. البته در طول زمان روش های پیروی از او تغییر کرده است. برای مثال شیطان پرستی یکی از مظاهر انحطاط اجتماعی، اخلاقی و دینی و نشانه ی دوری انسان از فطرت پاکش است تا آنجا که خداوند خطاب به هم‌پیمانان ابلیس می‌فرماید: «اصْلَوْهَا الْيَوْمَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ؛(2) [این است جهنّمی که به شما وعده داده می‌شد،] پس اکنون در آن وارد شوید، به جرم آنکه کفر می‌ورزیدید.»

 

«ای فرزندان آدم! مگر با شما عهد نبسته بودم كه شیطان را مپرستید؛ زیرا وی دشمن آشكار شماست و اینكه مرا بپرستید، این است راه راست و [او] گروهی انبوه از میان شما را سخت گمراه كرد، آیا تعقّل نمی‏كردید؟ این است جهنّمی كه به شما وعده داده می‏ شد»(1)

وسوسه  های شیطان و پیروی از او ماجرایی است که از زمان آفرینش حضرت آدم (ع) تا به امروز، انسان ها با آن دسته و پنجه نرم کرده اند. البته در طول زمان روش های پیروی از او تغییر کرده است. برای مثال شیطان پرستی یکی از مظاهر انحطاط اجتماعی، اخلاقی و دینی و نشانه ی دوری انسان از فطرت پاکش است تا آنجا که خداوند خطاب به هم‌پیمانان ابلیس می‌فرماید: «اصْلَوْهَا الْيَوْمَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ؛(2) [این است جهنّمی که به شما وعده داده می‌شد،] پس اکنون در آن وارد شوید، به جرم آنکه کفر می‌ورزیدید.»

پیدایش شیطان پرستی

به گفته پژوهشگران آغاز شيطان پرستي به قرن يکم ميلادي باز مي گردد. در آن زمان برخی اقوام، شيطان را در قدرت و عظمت، همتاي خداوند مي دانستند.

انديشه شيطان پرستي و تقديس شيطان، در تعدادی از اديان کهن آمده است. برخي از اديان مانند تمدن کهن مصر، خدايان متعددي داشتند که آن خدايان نماينده شر بودند و مصریان براي در امان ماندن از شر او، قرباني هاي زيادي تقديمش مي کردند.

در کشورهاي آسياي دور، شياطين شب را مي پرستيدند و کم کم تاريکي، نماد شر شد و نور، نماد نيکي و خير. در بابل و آشور، اسطوره ها در مورد درگيري خدايان خير و شر سخن مي گويند (3)

افکار، آداب و رسوم و رفتار شيطان پرستان

1.آنها اعتقاد دارند که -نعوذ بالله- خداوند، هنگامي که شيطان از سجده کردن به آدم سرباز زد و او را از بهشت راند، به او ظلم کرده است و به همين دليل شيطان پرستان، شيطان را شايسته تقدير مي دانند و او را نماد قدرت و اصرار به شمار مي آورند. آنها همچنين شيطان را قدرت بزرگ مي دانند، قدرتي که بشر را در زندگي به حرکت در مي آورد.

2. آزاد گذاشتن عنان نفس براي انجام اعمال جنسي و شهوت پرستي و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلي. در توصيه هاي اين گروه آمده است که عنان نفس خود را آزاد بگذار و در لذت غوطه ور شو و از شيطان پيروي کن، زيرا او دستورهاي سخت به تو نمي دهد و فقط خواسته هاي تو را برآورده مي سازد و تو را زنده و پويا مي سازد. در حالی که بر اساس تعالیم اسلامی خداوند عالم هیچ گاه تکالیف سخت و خارج از توان انسان را، از او نمی خواهد.

3.آنها معمولا لباس هاي سياه مي پوشند و موهاي خود را بلند نگه مي دارند و تصوير صليب شكسته يا ستاره شش ضلعي را بر سينه و دست خود خال کوبي مي کنند. آنها از گردنبند سياه که نقش ستاره پنج ضلعي را دارد و در وسط آن سه شيطان با دو شاخ پيچيده به سمت پشت وجود دارد، استفاده مي کنند.

4.آنها به طرز نا معقولی، مراسم خود را در اماکن متروکه يا دور از مردم عادي انجام می دهند و عموماً بر ديوارهاي محل برگزاري مراسم خود، اشکالي ترسناک مانند تصوير مار و جمجمه يا اشکال عجيب و غريب ترکيب حيوانات مختلف ترسيم مي کنند.

5.آنها در جلسات و مراسم خود، موسيقي پر سر و صداي راک ( Hard Rock) پخش کرده و با نهایت ناامیدی مطالبي به شکل ترانه هایی که از مرگ و خودکشي ستايش مي کند، مي خوانند. آنها در مراسم هاي خود در استفاده از مشروبات الکلي و مواد مخدر زياده روي مي کنند و در اين حالات، گاهي به چشيدن خون مي پردازند. آنها معمولا براي اين کار يک گربه يا سگ يا خروس را مي کشند و عموماً آنها حيوانات سياه را انتخاب مي کنند و در حالي که آن حيوان زنده است، آن را تکه پاره مي کنند وخون آن را به بدن خود مي مالند.

6.برخي از آنها دست به خودکشي مي زنند؛ زيرا از نظر آنان، آزادي و خودکشي حق آنان است و مي گويند: انسان آزاد است که هر چه مي خواهد، بخورد و هر چه مي خواهد، بپوشد و هر وقت که دلش مي خواهد، بميرد. خود کشي از نظر آنان انتقال به جهان خوشبختي و رقص است و بسيار شبيه به يکي از ايستگاه هايي است که انسان آن را مي پيمايد. در حالی که طبق تعالیم همه ی ادیان خودکشی کاری قبیح و غیر عقلانی است و در هیچ دینی به این امر سفارش نشده است.(4)

7. دیگر عمل زشت و دور از انسانیت آنها نبش قبر و بيرون آوردن اجساد مردگان است. آنها در اين حال بالاي جسدي که آن را در آورده اند، به رقص و پايکوبي مي پردازند. آنها در مورد اين کار مي گويند: آنها اين کار را انجام مي دهند تا سنگدل و قسي القلب شوند و عدم را با جان و دل احساس کنند و آن را تمريني براي قتل مي دانند، بدون آنکه هيچ احساس گناهي کنند و خم به ابرو بياورند.

8.شیطان پرستان اخلاق را ضعف و مايه حمايت از ضعيفان مي دانند. آنها مي خواهند که اساس روابط مردم با هم سود جويي و لذت طلبي باشد و اخلاقيات را مانع بزرگي در اين راه مي دانند و آن را عامل حرکت و پيشرفت به شمار نمي آورند.

نهی از شیطان پرستی در روایات

علاوه بر هشدارهای قرآن کریم در آیات مختلف به دوری از شیطان و عدم پرستش او، خداوند پرستش غیر خودش را گناهی نابخشودنی (5) و مشرکان را پلیدترین مردم(6) معرفی کرده اند و می فرماید: "حقيقت اين است که هر کس به خدا شرک ورزد، به يقين خداوند بهشت را بر او حرام مي کند و جايگاهش آتش است؛ و ستم کاران ياوراني ندارند که آنان را از آتش رهايي بخشند."(7)

در آخر بد نیست بدانید که همین موجود لعین در قیامت پشت انسان ها را خالی می کند و می گوید:

«... لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لی‏ فَلا تَلُومُونی‏ وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّی كَفَرْتُ بِما أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمینَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ؛(8)

...  كار از كار گذشت [و داوری صورت گرفت] در حقیقت ‏خدا به شما وعده داد، وعده راست و من به شما وعده دادم و با شما خلاف كردم و مرا بر شما هیچ تسلّطی نبود، جز اینكه شما را دعوت كردم و اجابتم نمودید، پس مرا ملامت نكنید و خود را ملامت كنید. من فریادرس شما نیستم و شما هم فریادرس من نیستید، من به آنچه پیش از این مرا [در كار خدا] شریك می‏ دانستید، كافرم. آری ستمكاران عذابی پردرد خواهند داشت.»

پی نوشت:


1.       سورة اعراف (7)، آیة 27.

2.       سوره یس (36)، آیه64

3.       عبده الشيطان، حسن الباش، ص 17؛ به نقل از کتاب مطالعات قرآنی و روایی درباره جن، موسسه  موعود، ص173

4.       اظهار الحق، ص 177؛ عبده الشيطان، باش، ص 75؛ به نقل از همان

5.       سوره نساء آیه 116

6.       سوره توبه آیه 28

7.       سوره مائده آیه 7

8.       سوره ابراهیم (14)، آیه 22.

اریحا







:: موضوعات مرتبط: آخرالزمان , شیطان پرستی , مهدویت , ,
:: برچسب‌ها: معبودی به نام شیطان , وسوسه های شیطان , زمان آفرینش حضرت آدم (ع) , اصْلَوْهَا الْيَوْمَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com