عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



900000 تومان


تاریخ : دو شنبه 17 شهريور 1393
بازدید : 5455
نویسنده : یه بنده خدا

 رشد کودک در چند سال ابتدای زندگی در بررسی با رشد سایر پستانداران کمتر است و یک تحقیق جدید بیان که این سرعت کم رشد  قادر است به دلیل این باشد که مغز بچه انسان احتیاج به نیروی بسیار زیادی برای رشد دارد.

 

محققان با بررسی اسکن مغزی با ام آر آی و پت اسکن به این نکته پی برده اند که مغز انسان در چند سال اول زندگی چنان منابع عظیمی از انرژی را در بدن مصرف میکند که تقریبا چیز زیادی برای رشد قسمت های دیگر بدن باقی نمیماند. برای مثال مغز یک بچه 5 ساله دو برابر مغز یک انسان بزرگسال گلوکز مصرف میکند. گلوکز منبع عمده انرژی مغز است.

بیشترین مصرف انرژی توسط مغز انسان در 4 سالگی است و در همین زمان است که نسبت رشد بدن به کمترین مقدار خود میرسد. محققان میگویند در این سن است که مغز انسان تقریبا دو سوم کل انرژی را که بدن در حال استراحت به آن نیاز دارد مصرف میکند.

تحقیقی که این مطالب بر پایه آن استوار شده است در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences به چاپ رسیده است. Christopher Kuzawa نویسنده اصلی این مقاله که استاد انسان شناسی دانشگاه Northwestern است میگوید نتایج تحقیقات آنها نشان داده است که بدن انسان در سنین کودکی نمیتواند از پس رشد جسمی بیشتر برآید و علت عمده آن مصرف قسمت اعظم انرژی تولید شده در بدن به توسط مغز در حال رشد است.

این محققین میگویند در سنین خاصی از رشد اطفال نوپا نمیتوان تنها با نگاه کردن به جثه آنها سن ایشان را حدس زد بلکه باید به طرز حرف زدن و رفتار آنها توجه کرد و این نشان میدهد که رشد بدن بچه برای تامین انرژی مورد نیاز برای رشد مغز او کند میشود.

منبع-iranorthoped




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مقالت , پزشکی , مقالات پزشکی , پزشک , دکتر , کودکان , رش , ددر , کودکان , رشد مغز , رشد دیگر , قسمتهای بدن , انرژی مغزبدن انسا , نرشد جسمی , سرعت رشد , مغز کودک , سنین کودکی , مغز انسان را به عقب میندازد , در کودکان رشد مغز رشد دیگر قسمتهای بدن را به عقب میندازد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


در جـاده‎هاي مه آلـود انتـظار من مانده‎ام با دلي تنگ و بي‎قرار بـا آيـه‎هاي عاشــقانه مي‎روم از كوچه زمسـتان در پي بهــار تصــويـر كاج كهنــسال آرزو در قاب چشـم افق مانـده يادگار آن سـوگلي با همه مهـرباني‎اش آيد ز مـرز غــزل هاي ماندگار او مي‎رسد كنون با خنده‎هاي ناب از پلـكان طـــلايي افتــخار بـا واژه‎هاي زلال سـپيد عشـق از پشت قلـه غيبت رســد نگـار در مخمل سبز سحر شـود ‹‹رهـا›› اين قامت دريـا كه گشته رهسپار ************************ اگرپیشنهادی درباره ی سایت دارید می توانید پسشنهادتان را به ایمیل زیر ارسال کنید: nasimemouood7@yahoo.com madheeshg@iran.ir

آیا ظهورامام مهدی (عج)نزدیک است؟

تبادل لینک هوشمند

این وبگاه بار هرسایتی یا تبادلب لینک می کند.







RSS

Powered By
loxblog.Com